Friday, November 6, 2009

Kempen kesedaran barah payu dara

Berita Harian
Khamis, 05/11/2009


Kempen kesedaran barah payu dara

KUALA LUMPUR: Satu acara bagi meningkatkan kesedaran orang ramai mengenai penyakit barah payu dara, 'OutRageously PINK Nite 2009', akan berlangsung di pusat belah-belah Bangsar Village pada Sabtu ini, selama empat jam mulai 6 petang.

Majlis itu meraikan mereka yang berjaya mengharungi cabaran ketika diserang penyakit itu bertemakan warna merah jambu dan semua kutipan yang diperoleh termasuk melalui kempen 'Stand Up For Pink', Oktober lalu, akan diserahkan kepada Dana Kanser Payudara, Pusat Perubatan Universiti Malaya.

Menurut kenyataan orang ramai yang hadir ke majlis anjuran Bangsar Village dengan kerjasama 'Venusbuzz', 'Lariche Community', 'College of Radiology Academy of Medicine of Malaysia' dan 'Malaysian Breast Cancer Council' itu dengan berpakaian merah jambu, turut berpeluang memenangi pelbagai hadiah istimewa yang disediakan.

Selain persembahan fesyen oleh pesakit yang sembuh dari penyakit berbahaya itu, pelbagai persembahan lain antaranya oleh penulis lagu, Juwita Suwito dan Elvira Arul.

Aktiviti menarik juga turut menanti kanak-kanak apabila mereka akan dihiburkan dengan aktiviti lukisan wajah, gerai ukuran belon yang ditaja Laura Mercier serta 'Lariche Community'.

No comments:

Post a Comment